Wskazówki dotyczące zwiększania oszczędności

Zachęcaj dobre nawyki u dzieci na odpowiednie dla wieku sposoby.
Lekcje pieniężne mogą rozpocząć się już w wieku 3 lat z niewielkim, regularnym dodatkiem.
Gdy dzieci się starzeją, nagradzaj dobre wybory, aby wzmocnić swoje lekcje.

Czy twoje dzieci będą mądre na pieniądze? Odpowiedź zależy od ciebie.

Wiele osób otrzymuje wartości pieniężne od swoich rodziców. Dlatego ważne jest, aby rodzice nauczali na przykład i rozmawiali ze swoimi dziećmi o pieniądzach w młodym wieku. “Przekazywanie dzieciom pieniędzy bez pokazywania im, co z nimi zrobić, może je ustawić na większe pomyłki pieniężne w późniejszym życiu”, mówi Ann Dowd, CFP®, wiceprezes firmy Fidelity.

Możliwe jest zaszczepianie wartości inteligentnych pieniędzy u dzieci rozpoczynających się w młodym wieku. Oto kilka strategii na każdym etapie rozwoju dziecka, które mogą pomóc ci w stworzeniu mądrego dziecka.
Od 3 do 6 lat: oszczędność wrażeń wizualnych

Możesz myśleć, że nauczanie wartości pieniężnych dla 3-letniego dziecka jest ćwiczeniem daremności, ale eksperci sugerują inaczej. Im więcej możesz “pokazać” dzieciom rzeczy związanych z pieniędzmi, tym więcej one wchłoną. “Bardzo trudno jest małym dzieciom opóźnić gratyfikację” – mówi Ian Gotlib, David Starr Jordan, profesor psychologii na Uniwersytecie Stanforda. “Musisz więc wykazać się kreatywnością, ucząc ich oszczędzania, kluczem do tego, aby oszczędzać wizualnie i bardzo konkretnie”.

Małe dzieci potrafią zrozumieć cel i postępy w jego realizacji – o ile widzą, jak to się dzieje. Możesz zacząć od dawania im niewielkiego, regularnego dodatku. Dawanie dzieciom zasiłku może pomóc w nauce zarządzania własnymi pieniędzmi. Ale to zależy od tego, jak i kiedy to zrobisz. “Jeśli dasz małemu dziecku dolara, a potem odejdziesz, nauczyłeś ją, że dostanie za nią pieniądze na darmo”, mówi Gotlib.

Zamiast tego zapytaj, co chcą zrobić z tymi pieniędzmi. W przypadku małych dzieci należy rozważyć umieszczenie ich w skarbonce, gdzie mogą ją zgromadzić, lub pozwolić jej na zakup. W ten sposób mogą zacząć rozumieć w szerokim tego słowa znaczeniu, że pieniądze mogą im zapewnić to, czego chcą. “Te zasady mogą pomóc w stworzeniu fundamentów do późniejszych poważniejszych oszczędności” – mówi Gotlib.
Oko na nagrodę

Innym pomysłem jest użycie przezroczystego słoika do zapisania, z linią zaznaczoną na boku i powiedz dziecku, aby napełnił słoik do tej linii własnymi pieniędzmi, aby uzyskać określoną zabawkę. Jeszcze lepiej, jako motywację umieść zdjęcie zabawki na słoiku. Za każdym razem, gdy dziecko wkłada pieniądze do słoika, może zobaczyć postęp w kierunku celu. Pomysł polega na połączeniu gromadzenia pieniędzy z pożądaną zabawką.
Od 7 do 10 lat: ucz się poprzez próbę i błąd

W tym momencie twoje dzieci zaczynają rozumieć, jakie pieniądze można kupić, i uczą się wartości monet i rachunków, ale mogą nadal potrzebować pomocy wizualnych, aby pomóc im zaoszczędzić. Gotlib twierdzi, że warto trzymać się słoja z oszczędnościami, ale zwiększyć liczbę, być może dając dziecku na codzienne wydatki, drugie na przedmioty z dużymi biletami, a trzecie na cele charytatywne. Korzystanie z tych różnych słoików nadal zachęca do określania celów i zaczyna wprowadzać ideę, że dzieci mogą robić różne rzeczy za swoje pieniądze.

Co więcej, skoro twoje dzieci zaczynają się uczyć, jakie rzeczy kosztują, to jest dobry moment, aby wprowadzić ideę “potrzebnych pieniędzy” i czekać, aż ją otrzymasz. Zabierz dziecko na zakupy i porozmawiaj o tym, że nie masz wystarczająco dużo pieniędzy, by kupić przedmiot, ale będziesz mógł go kupić po zaoszczędzeniu pieniędzy. “Dzieci uczą się, modelując to, co robią ich rodzice”, mówi Gotlib, “więc jeśli uda się modelować opóźnienie w wydatkowaniu, otrzymają wiadomość”.
Czas na kompromisy

Spróbuj pozwolić swoim dzieciom na samodzielne doświadczanie “braku wystarczającej ilości pieniędzy”. Pozwól im wybrać coś specjalnego w sklepie, na coś, na co w tej chwili nie mogą sobie pozwolić, i zademonstruj, że za 3 tygodnie, na przykład, jeśli zaoszczędzą cały zasiłek, można kupić przedmiot, który chcą. Jeśli twoje dziecko zdecyduje się kupić coś mniej kosztownego i mniej pożądanego teraz, zamiast czekać na większą nagrodę – rozważ zezwolenie na to. Może to być cenna lekcja kompromisów: jeśli wydasz teraz, a nie oszczędzasz, możesz nie dostać tego, czego naprawdę chcesz później.
W wieku od 11 do 14 lat: pokaż różne cele dla pieniędzy

Do tego czasu dzieci są na tyle duże, aby zrozumieć, że pieniądze mogą mieć wiele zastosowań. Muszą zrozumieć, że pieniądze można zaoszczędzić na dłuższą metę (np. Na naukę w college’ach), ukryć na wypadek sytuacji kryzysowych lub deszczowy dzień, przekazać na pomoc potrzebującym i oczywiście wydać na rzeczy, które chcą.

Postaraj się nauczyć swoje dzieci wartości pieniędzy poprzez “strategię ze spieniężeniem”. Oznacza to odłożenie pewnej kwoty pieniędzy na różne cele. Mogą mieć cele krótkoterminowe, takie jak zakup nowego telefonu lub darowizny na cele charytatywne, a także długoterminowe cele, takie jak oszczędzanie na samochód. “Strategia bucketing może pomóc nauczyć dzieci, że oszczędzanie nie jest przeznaczone na” pozostawione “pieniądze” – mówi Dowd. “W rzeczywistości, oszczędzanie powinno najlepiej poprzedzać dowolne wydatki”.

Usiądź razem i zaplanuj, ile pieniędzy z twoich dzieci (niezależnie od tego, czy to ich zasiłek, czy pieniądze, które zarobili) trafi do każdego kubełka. Wybierz dobre miejsce na umieszczenie pieniędzy. Skarbonka lub słoik w domu może nadal być świetnym miejscem do krótkoterminowego oszczędzania celów, ponieważ może wzmocnić wizualny aspekt oszczędzania, a te pieniądze prawdopodobnie nie będą miały wystarczająco dużo czasu, aby zarobić jakiekolwiek znaczące zainteresowanie.

Aby osiągnąć cele długoterminowe dziecka (np. Samochód lub komputer osobisty), należy rozważyć otwarcie konta, które zarabia na oprocentowaniu złożonym lub na inwestycji. Aby zilustrować korzyści płynące z wynajmu pieniędzy i siłę złożonych odsetek, przeprowadź eksperyment: Umieść tę samą kwotę na piggy bank i konto inwestycyjne na kilka miesięcy. Następnie porównaj kwotę w każdej z nich.

Aby te oszczędności rosły, dziecko powinno nałożyć na konto oszczędności przynajmniej część pieniędzy otrzymanych na urodziny, święta i specjalne okazje.

Możesz pójść o krok dalej, wprowadzając pojęcie długoterminowych oszczędności w porównaniu z krótkoterminowymi, otwierając Roth IRA w imieniu Twojego dziecka. Gdy zarabiają pieniądze z pracy lub po zajęciach szkolnych, część ich oszczędności można przeznaczyć na odległą przyszłość, podczas gdy pieniądze, które miały zostać wydane w ciągu najbliższych kilku lat, mogą zostać przeznaczone na konto oszczędnościowe lub inną krótkoterminową opcję .
Pobrać się

Nagradzaj dobre nawyki oszczędzania! Dzieci w każdym wieku i młode nastolatki mogą nie znaleźć oszczędności, które są tak dochodowe, jak wydawanie wszystkich pieniędzy, więc spróbuj wybrać moment, w którym dziecko będzie ratować. Na przykład, jeśli celem Twojego dziecka jest zaoszczędzić 20 USD, możesz dodać dodatkową kwotę do oszczędności po osiągnięciu celu. Może to stanowić podstawę dla bardziej zdyscyplinowanych oszczędności w późniejszym życiu, gdy, powiedzmy, twoje dziecko osiąga wiek dorosły i potencjalnie zarabia na firmie dzięki planowi 401 (k).
W wieku od 15 do 18 lat: Śledź

Z college’em na horyzoncie musisz ustawić podstawy budżetowania. Podczas gdy dzieci mogą nie być niezależne finansowo w college’u, prawdopodobnie będą musiały zarządzać własnymi pieniędzmi w pewnym stopniu. Jednym ze sposobów na to może być praca po szkole lub na weekend. “Dzieci mogą być bardziej ostrożne z tym, co zarobili, niż z pieniędzmi, które są im wręczane” – mówi Gotlib.

Uczenie się budżetu jest kwestią budowania tego, czego dziecko nauczyło się do tej pory:

Pieniądze to środek do celu.
Pieniądze mają różne cele.
Zawsze są kompromisy.

Nie komplikuj. Pomóż dziecku napisać listę rzeczy, które muszą zapłacić za własne pieniądze, i przypisz koszt każdemu przedmiotowi (gaz, odzież, rozrywka). Podziel listę na potrzeby i potrzeby, a następnie pozwól dziecku spróbować przeżyć budżet, który przez kilka miesięcy był “próbnym” przed college’em. Buduj oszczędności w budżecie, co może pomóc dzieciom zobaczyć, jak pieniądze mogą z czasem rosnąć, a nawet nauczyć się podstaw inwestowania.
Wypróbuj nowe narzędzia

Dzieci w liceum mają umiejętności techniczne, więc budżetuj na ich warunkach. Pomóż skonfigurować budżet online, który można śledzić i dostosowywać jednym kliknięciem myszy. Lub utwórz prosty arkusz kalkulacyjny przedstawiający dochody i wydatki Twojego dziecka, a także aktualizuj i śledź liczby każdego miesiąca, gdy wydają i oszczędzaj.

Aby zwiększyć oszczędności, powinieneś modelować dobre nawyki finansowe i zrozumieć, jak motywować swoje dziecko w różnym wieku. Przede wszystkim, ponieważ dzieci uczą się przez działanie, pozwól im doświadczać prawdziwych pieniędzy – bez względu na to, czy chodzi o ustalenie celu i oszczędzanie, czy popełnienie błędu nadmiernych wydatków i wyciąganie z niego wniosków. Te życiowe lekcje są bezcenne, kiedy przekładają się na wygodną finansowo przyszłość.