Dlaczego SEO jest kluczowe dla księgowych

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach (SEO) jest kluczowe dla każdej firmy księgowej korzystającej z sieci do docierania do potencjalnych klientów. Oto, jak możesz wykorzystać SEO, by poprawić ranking wyników wyszukiwania – i rozwijać swoją praktykę.

Jeśli chodzi o marketing, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) jest niezbędna. Jeśli chcesz poszerzyć swoją bazę klientów, musisz wiedzieć o SEO.

Małe firmy mają więcej opcji niż kiedykolwiek, jeśli chodzi o to, kogo zatrudniają do celów księgowych i księgowych. Jeśli umieścisz pozycję nad konkurentami w wyszukiwarkach, ułatwi to potencjalnym klientom znalezienie Twojej witryny jako pierwszej.

Możesz być ostrożny, zwłaszcza jeśli już wypróbowałeś konwencjonalny marketing. Być może nie widzisz dużego zwrotu z inwestycji. Ale SEO jest o wiele bardziej demokratyczny niż tradycyjny marketing. Nie potrzebujesz dużego budżetu, aby odnieść sukces.

Wielką zaletą SEO jest to, że wyrównuje to pole gry. A to dlatego, że nie można kupić korzystnego rankingu. Zamiast tego zależy to całkowicie od wartości, jaką Twoja witryna oferuje dla wyszukiwarek internetowych.

SEO jest jedną z niewielu form marketingu, która daje małym firmom startupowym możliwość konkurowania z dużymi firmami o dużych budżetach. W rzeczywistości SEO jest wolne technicznie – przynajmniej w kategoriach bezpośrednich. Być może będziesz musiał zapłacić za projektowanie stron internetowych i rozwój lub zasoby do pisania treści, ale nie powinno to kosztować zbyt wiele.

Musisz jednak zainwestować czas i wysiłek, jeśli zamierzasz przeprowadzić udaną kampanię SEO. Musisz zobowiązać się do regularnego tworzenia treści i analizowania wyników. Będziesz musiał cierpliwie czekać na poprawę.

Pomyśl o SEO jak o pójściu na siłownię, aby uzyskać kształt. Sukces nie nastąpi z dnia na dzień ani nawet w pierwszych kilku miesiącach. Ale trochę czasu i wysiłku każdego dnia może przynieść wspaniałe rezultaty w dłuższej perspektywie.
Czym jest SEO?

SEO oznacza tworzenie witryny atrakcyjnej dla Google i innych wyszukiwarek internetowych. Celem jest być jednym z pierwszych stron internetowych wymienionych, gdy ktoś szuka słów związanych z twoją praktyką. Im wyższa witryna pojawia się na stronach wyników wyszukiwania w wyszukiwarkach (w skrócie SERP), tym więcej osób może uzyskać Twoja witryna. I, oczywiście, goście mogą zostać przekształceni w płatnych klientów.

Wewnętrzne działanie wyszukiwarek jest złożone. Automatyzowane roboty wyszukiwarek – zwane także “robotami” lub “pająkami” – poruszają się w sieci. Gromadzą informacje na temat każdej dostępnej strony internetowej, która istnieje. Jest to proces zwany “indeksowaniem”.

Gdy ktoś wyszukuje określony termin, wyszukiwarka przetwarza wszystkie zaindeksowane informacje i tworzy stronę z wynikami. Google i inne wyszukiwarki starają się umieszczać najbardziej odpowiednie i autorytatywne strony na szczycie SERPów.

Jak Google wyświetla internet

Jeśli chcesz nauczyć się SEO, musisz wiedzieć, czego Google od Ciebie oczekuje. Filozofią firmy jest to, że sieć jest miejscem, w którym informacje są swobodnie wymieniane.

Ta filozofia może wydawać się sprzeczna z celami Twojej witryny. Wielu właścicieli firm postrzega swoją witrynę jako kanał dla nowych firm – a nie medium do edukowania ludzi.

Ale gdy dowiesz się więcej o SEO, przekonasz się, że dostarczanie cennych informacji to świetny sposób na pozyskanie nowych klientów.

Oferując cenne informacje w swojej witrynie, możesz zrobić wrażenie na robotach wyszukiwarek i odwiedzających Twoją witrynę. Osiągniesz korzystne rankingi w wyszukiwarkach, a także podkreślisz swoją wiedzę do potencjalnych klientów.

Zanim przejdziemy do szczegółów dotyczących SEO, omówmy niektóre z głównych tematów tego przewodnika:

Stosowność
Będziesz chciał, aby Twoja witryna pojawiała się, gdy użytkownicy szukają słów kluczowych związanych z Twoją firmą. Dlatego ważne jest, aby mieć jasność co do oferowanych usług, obsługiwanych branż i oprogramowania, z którym współpracujesz. Twoja strona powinna być prosta i łatwo dostępna. W ten sposób roboty indeksujące mogą dokładnie zrozumieć, jaki jest ich cel. Potencjalni klienci mogą zrozumieć, w jaki sposób możesz im pomóc.
Autorytet
Witryny, które są autorytetem na dany temat, mają wyższą rangę niż te, które nie są. Powinieneś spróbować zaprezentować się jako ekspert w zakresie wszystkich tematów związanych z twoją praktyką.
Jakość
Twoja witryna powinna zapewnić odwiedzającym przyjemne wrażenia i dobrą reakcję na ich zapytanie. Jeśli Twoja witryna jest niskiej jakości, wypędzisz ludzi i roboty wyszukiwarek.

Chociaż inne wyszukiwarki – takie jak Yahoo i Bing – mogą działać w nieco inny sposób niż Google, zasady są takie same. Z SEO, to, co działa dla jednego, powinno również działać dla innych.
Treść jest królem

Dobry SEO oznacza ciągłe tworzenie świetnych treści. Treść witryny powinna prezentować specjalności Twojej firmy, pamiętając o zapytaniach, które prowadzą użytkowników do Twojej witryny.

Treść to kompleksowe określenie obejmujące tekst strony, posty na blogu, artykuły, filmy, studia przypadku i infografiki. To naprawdę wszystko, co zapewnia wartość dla odwiedzających i jest dostępne dla wyszukiwarek.

Twoja strategia treści powinna spełniać następujące wytyczne:

Publikuj często
Regularnie aktualizując witrynę, Google wie, że jest ona nadal aktywna. Zawartość szybko się starzeje, więc nie pozwól, aby zbyt dużo czasu upłynęło między aktualizacjami.
Twórz treści odpowiednie dla Twojej firmy
Trzymaj się swojej specjalizacji i upewnij się, że Twoje treści są logiczne dla Twoich odbiorców. Jeśli zboczysz zbyt daleko od swojej podstawowej specjalizacji, możesz pomylić algorytm wyszukiwarki.
Twórz unikalne treści
Treści w Twojej witrynie nie powinny istnieć nigdzie indziej w internecie. Nigdy nie kopiuj i nie wklejaj tekstu z innej strony na twoją. Może wywołać karę Google, która może spowodować spadek Twojej witryny w rankingu wyszukiwania. Może także narazić Cię na problemy prawne związane z naruszeniem praw autorskich innych osób.

Znaczenie linków przychodzących

Linki przychodzące (linki z zewnętrznych stron do twoich) są kluczowe dla SEO. Jak wcześniej wspomniano, Google sądzi, że internet jest areną wymiany cennych informacji. Linki są medium dla tej wymiany.

Kiedy jedna strona łączy się z drugą, zasadniczo mówi: “Sprawdź tę stronę, ma świetne informacje na ten temat.” Pamiętaj, że chcesz być postrzegany jako autorytet w zakresie specjalizacji Twojej firmy. Linki przychodzące reprezentują głosy zaufania do tego organu.

Posiadanie wielu linków przychodzących może być pomocne, ale jeden link z wysokiej jakości strony o dużym natężeniu ruchu może być jeszcze bardziej korzystny. Wyszukiwarki rozumieją, że strony internetowe różnią się pod względem jakości, znaczenia i autorytetu. Dlatego przywiązują większą wagę do linków z szanowanych stron internetowych.

Na przykład link do strony z jednego z poniższych mógłby być bardziej wartościowy niż dziesiątki linków z mniejszych blogów lub niepowiązanych stron internetowych:

główny punkt informacyjny.
ważna strona internetowa poświęcona księgowości.
publikacja, która służy Twoim klientom.

Jednak linki przychodzące z głównych stron internetowych są trudne do zdobycia. Powinieneś więc powitać każdego, kto dostaniesz z mniej znanych stron.

Gdy dowiesz się więcej o SEO, natkniesz się na wiele różnych strategii budowania linków. Uważaj, których używasz. Wiele ostatnich aktualizacji algorytmu Google jest odpowiedzią na niską jakość i zbyt często stosowane metody łączenia.

Temat jest zbyt złożony, aby w pełni obejść ten przewodnik, ale kluczem jest oczywiście zarabianie linków przychodzących. Nie oznacza to, że nie możesz oczywiście poprosić innej strony internetowej o połączenie z twoją. Ale nigdy nie należy kupować lub wymuszać link tylko dla celów SEO.
Dobra treść zapewnia dobre linki

Wróćmy do znaczenia wysokiej jakości treści tutaj. Kluczem do uzyskania linków zwrotnych jest tworzenie świetnych treści. Głębokie posty na blogu, zabawne filmy, piękne infografiki i informacyjne papiery są idealne. W naturalny sposób zostaną udostępnione i połączone z powrotem.

Pewnie, wymaga to dużo czasu i energii, aby wyprodukować możliwą do porównania zawartość z linkami. Ale w tym miejscu Twoje wysiłki SEO mogą się powieść lub zakończyć. Korzyści z doskonałej zawartości obejmują:

Pokazywanie robotom wyszukiwarek, jakie słowa kluczowe powinieneś uszeregować (bezpośrednie korzyści SEO).
Naturalnie generowanie linków przychodzących – lub “głosów autorytetu” w oczach wyszukiwarek (bezpośrednie korzyści SEO).
Pozycjonowanie firmy jako eksperta dla potencjalnych klientów oraz w branży księgowej (ogólna korzyść dla biznesu).

Rola użyteczności strony internetowej

Oprócz posiadania informacyjnej strony internetowej, musisz również zapewnić odwiedzającym wspaniałe wrażenia. Jeśli Twoja strona jest trudna do odczytania lub nawigacji, większość ludzi pójdzie gdzie indziej. Wyszukiwarki o tym wiedzą, a ich algorytmy uwzględniają niektóre aspekty użyteczności witryny:

Prędkość witryny
Przeszukiwacze mierzą czas potrzebny na wczytywanie stron internetowych. Twoja witryna powinna zawierać czysty kod i obrazy w rozsądnych rozmiarach. W ten sposób Twoi użytkownicy nie będą czekać zbyt długo na pojawianie się stron.
Minimalne błędy 404 (brakujące strony)
Lądowanie na stronie, która już nie istnieje, jest jak uderzanie w ślepy zaułek podczas jazdy ulicą. 404 błędy występują, gdy strona została usunięta, ale linki do niej nadal istnieją. W takich przypadkach użyj przekierowania 301, aby wysłać odwiedzających do zaktualizowanej strony.

Upewnij się, że używasz tylko przekierowań 301, jeśli istnieje odpowiednia strona alternatywna. Google wybaczy dziwny błąd 404 – ale warto zaprojektować stronę 404, aby można było wyjaśnić użytkownikowi, dlaczego nie może znaleźć strony

Łatwa nawigacja
Powinno być łatwo znaleźć i przejść między stronami w witrynie. Witryny ze skomplikowaną nawigacją nie robią wrażenia na wyszukiwarkach ani na odwiedzających.

Odpowiednio ustrukturyzowana strona internetowa ułatwia nawigację. Pomyśl o swojej stronie internetowej jak o projekcie domu. Istnieją różne pokoje, w których ludzie mogą się znaleźć, ale potrzebują korytarzy, aby móc nawigować pomiędzy wszystkimi pomieszczeniami.

Zastanów się więc nad tworzeniem stron z przeglądem, które zawierają listę wszystkich usług, branż i oprogramowania związanych z Twoją firmą. Na tych stronach “korytarzowych” możesz wysyłać odwiedzających (i roboty indeksujące wyszukiwarki) do konkretnych stron, które mają większą głębię.

Dołącz zdanie lub dwa pod każdą pozycją wymienioną na stronach przeglądu. Dzięki temu użytkownicy będą mogli zobaczyć, co jest w sklepie po kliknięciu każdego linku.
Wykorzystaj w pełni lokalne SEO, media społecznościowe i recenzje klientów

SEO nie ma miejsca tylko w Twojej witrynie. Obecność w witrynach zewnętrznych przesyła Google dodatkowe sygnały dotyczące Twojej marki. Oto kilka typów witryn, na których każda praktyka rachunkowa powinna być aktywna:

Google Moja Firma
Profil Google Moja Firma zapewnia silną obecność, gdy użytkownicy wyszukują lokalną firmę księgową. Twoja nazwa marki, adres biura, dane kontaktowe i adres URL będą wyświetlane w wyszukiwarce Google, Mapach i w sieci społecznościowej Google+.
Google+
Media społecznościowe stały się koniecznością dla firm. Podczas gdy sieci takie jak Twitter i Facebook mają pewne zalety SEO, Google+ bezpośrednio wpływa na działania SEO strony.
Witryny z opiniami klientów
Istnieją witryny internetowe, które umożliwiają klientom przeglądanie firm. Te opinie wysyłają sygnały do ​​wyszukiwarek na temat Twojej firmy. Wpływają również na potencjalnych klientów, którzy przechodzą przez drogę zakupów. Pozytywne recenzje pomogą Ci wyróżnić się wśród konkurencji.

Pamiętaj: przy czymkolwiek lokalnym, ważne jest, aby NAP (nazwa, adres i telefon) był taki sam we wszystkich twoich lokalnych katalogach i wykazach. W przypadku rozbieżności może to być szkodliwe dla lokalnego SEO.

Optymalizowanie kodu witryny

Twoja witryna ma kilka elementów HTML, które powinny zostać zoptymalizowane. Oznacza to, że powinny być poprawnie sformatowane i zawierać odpowiednie słowa kluczowe.

Poniższe elementy pomagają dostarczyć spójny komunikat do Google, informując go, o czym jest Twoja witryna:

Kopiowanie strony
Tekst na każdej stronie powinien jasno wyrażać cel i sposób, w jaki odnosi się do Twojej firmy. Używaj słów kluczowych tam, gdzie mają sens, ale nie przesadzaj.

Tagi tytułu
Tagi tytułu to nazwy konkretnej strony internetowej w Twojej witrynie. Są wyświetlane jako klikalny link w wynikach wyszukiwania oraz na karcie lub w górnej środkowej części przeglądarek internetowych. Zalecany format tagów tytułu to “Słowo kluczowe | Marka “(zamiast pionowego paska można używać łączników) z limitem 55 znaków.
Znaczniki H1
H1 jest najpotężniejszym z sześciu różnych znaczników nagłówka. Działa jako nagłówek strony, ponieważ powiększa i pogrubia tekst, do którego się stosuje. Nie ma określonego limitu znaków dla tagu H1, ale najlepiej go używać tylko raz na stronę.
Tagi H2
Jeśli znacznik H1 jest nagłówkiem strony, wówczas znacznik H2 przechowuje podtytuł. Można ich używać wiele razy na stronę. Mają nieco mniejszą wagę w wyszukiwarkach niż H1.
Struktura adresu URL
Budowanie adresów URL z odpowiednimi słowami kluczowymi to inny sposób informowania robotów wyszukiwarek o głównym temacie każdej strony.
Obrazy
Roboty wyszukiwarek nie mogą “widzieć” obrazów. Opierają się na dodatkowych informacjach w kodzie przechowującym obraz. Dołącz więc opisową nazwę pliku obrazu i tekst znacznika alt wraz ze wszystkimi obrazami. Pomoże to robotom wyszukiwarek zrozumieć, co jest wyświetlane.
Opisy meta
Opisy Meta to dwa wiersze tekstu opisowego, które pojawiają się pod klikalnym tagiem tytułu i adresem URL w wynikach wyszukiwania Google. Nie liczą się w rankingach wyszukiwania, ale nadal są ważne. Dobrze napisane opisy mogą zachęcić użytkowników do kliknięcia, dając im podgląd tego, co jest w sklepie.

Wniosek

Omówiliśmy wiele informacji na temat optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. W tym momencie możesz czuć się przytłoczony i zastanawiasz się, jak wprowadzić to wszystko w czyn.

Zacznij od optymalizacji kodu witryny i tworzenia różnych mediów społecznościowych, przeglądaj profile witryny i biznesowe.

Gdy Twoja witryna i obecność poza nią są już gotowe, możesz przejść do tworzenia bieżących treści. Właśnie tam wygrywa się lub przegrywa wyścig na szczyt bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Większość właścicieli witryn rozumie znaczenie zoptymalizowanej strony internetowej i mediów społecznościowych. Ale walczą o konsekwentne tworzenie dobrej jakości treści. Jeśli uda Ci się odnieść sukces, gdy twoi konkurenci zawodzą, uzyskasz najwyższe wyniki wyszukiwania dla słów kluczowych istotnych dla Twojej firmy.

Spróbuj odłożyć na bok kilka godzin w tygodniu, aby napisać post na blogu lub nagrać wideo. Pomoże Ci to dotrzeć do całego świata potencjalnych klientów, którzy szukają odpowiedniego specjalisty ds. Księgowości w swojej firmie.