Utwórz lub zaktualizuj swoje logo: dzień 3 wyzwania Big Brand

Witamy w 3 dniu Big Brand Challenge

W pierwszym i drugim dniu wyzwania położyłeś podwaliny pod swoją markę. W dniu 1 zdefiniowaliśmy, kim jesteś, w dniu 2 zdefiniowaliśmy, jak wyglądasz. Teraz nadszedł czas, aby ożywić to swoim logo. Następnie możesz przejść do Dnia 4: Przedstawienie podstawowych materiałów marketingowych i ostatniego dnia, Dzień 5: przygotowanie do startu.

Twoje logo jest podstawową reprezentacją Twojej marki. To nie musi być fantazyjne. W rzeczywistości prostsze jest często lepsze. Jednak musi być zgodny z zdefiniowanymi wartościami.

W Dniu 3 będziesz pracować poprzez tworzenie lub aktualizowanie swojego logo. Zacznijmy.
Utwórz lub zaktualizuj swoje logo

Co sprawia, że ​​logo jest dobre? Co sprawia, że ​​logo wytrzymuje próbę czasu? Są cztery kluczowe cechy do zapamiętania:
1. Dobre logo jest proste

Widzimy zbyt wiele małych firm z szalonymi skomplikowanymi logo. Najlepsze logo są zazwyczaj proste, proste i proste. W rzeczywistości niektóre z wiodących światowych marek (myślę, że Coca-Cola, Ray-Ban, IBM) po prostu trzymają się stylizowanego typu.

Jeśli dodasz symbol, nie musi on naśladować tego, co robisz. Mercedes nie ma samochodu. Amazon nie ma książki. Nike nie ma buta. Twoje logo musi przekazywać ducha Twojej marki i rozmawiać z klientem docelowym.
2. Dobre logo jest praktyczne

Twoje logo musi dobrze pasować do każdego rodzaju przestrzeni. Powinien być czytelny w rozmiarach od około cala do pełnego billboardu. Powinien być wyraźny w czerni i bieli. Potrzebujesz logo w asortymencie typów plików, aby dobrze wyglądać online i offline. Upewnij się, że masz plik „vector” na wypadek, gdybyś chciał wprowadzić zmiany w swoim logo (zazwyczaj plik EPS lub PDF). Na swojej stronie zazwyczaj będziesz chciał użyć pliku PNG, na Facebooku lub w większości miejsc użyłbyś zdjęcia (JPG), a do druku prawdopodobnie PDF.
3. Dobre logo jest wyjątkowe

Spójrz na to, co tam jest, szczególnie w twojej przestrzeni. Upewnij się, że Twoje logo wyróżnia się na tle konkurencji. To nie musi być krzykliwe (pamiętaj, proste jest zwykle najlepsze), ale musi być inne i rozpoznawalne na twoim rynku.
4. Dobre logo jest chronione

Nawet jako mała firma dobrze jest chronić swoje logo. Zanim rozpoczniesz korzystanie z nich, wyszukuj co najmniej podobne nazwy firm i znaki. Kup adres URL pasujący do Twojego imienia i nazwiska. Jeśli nie jest dostępny, kto go ma? Sprawdź w Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych, czy ktoś jest znakiem towarowym Twojego imienia i nazwiska. Zatrudnij prawnika, aby wykonał dla Ciebie oficjalny czek i, jeśli jest dostępny, rozważ zgłoszenie znaku towarowego.
Jak stworzyć swoje logo

Możesz zapłacić dziesiątkom tysięcy (duże firmy płacą miliony) agencji, która Ci pomoże. Ale jeśli jesteś typową małą firmą, te liczby są poza zasięgiem. Zamiast tego sprawdź te zasoby.
1. Zatrudnij freelancera

Możesz znaleźć tych facetów online i offline. Przyjaciele przyjaciół. Fiverr, eLance i CraigsList wśród innych zasobów. Prawdopodobnie będziesz płacić co godzinę.

Zacznij od przewodnika po marce. Pozwoli to skrócić czas potrzebny na dotarcie do sedna tego, kim jesteś i jak zaprojektować swoje logo. Korzyści z zatrudniania freelancera to posiadanie kogoś, kto ściśle współpracuje, aby stworzyć swoją wizję. Wadą jest to, że nie widzisz, co masz zamiar dostać z góry, jakość może być nierówna, a czasami wysokie.
2. Crowdsource na projekty logo

To może być bardziej przystępna opcja – najlepiej, jeśli czujesz się komfortowo będąc własnym dyrektorem kreatywnym. Możesz otrzymać setki opcji od projektantów z całego świata. Musisz ich wikary. Czy masz oko projektanta? Jeśli tak, może to być trasa dla Ciebie. Sprawdź 99 wzorów, CrowdSource i innych.
3. Używaj twórców logo online

Są to zazwyczaj najbardziej przystępne opcje. Niektóre są tworzone przez światowej klasy projektantów. Inni wydają się pozostawać po clipartach z lat 80-tych. Główną korzyścią jest to, że widzisz to, co kupujesz z góry, a logo są zazwyczaj dostępne do natychmiastowego pobrania. Sprawdź Brand Genie, Logaster, SquareSpace i Vistaprint.
Zakończenie dzisiejszej pracy

Pamiętaj, że Twoje logo to tylko jeden element tożsamości marki. Sprawdź Dzień 4 Big Brand Challenge, aby zobaczyć, jak możesz natychmiast przekazać, kim jesteś na świecie.

Dodaj komentarz